Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2016

Θηλάζω αλλά μου λείπει ένα ποτήρι κρασί....

Στο πνεύμα των εορτών πολλές θηλάζουσες μαμάδες και κυοφορούσες αναρωτιόνται αν θα μπορούσαν να πιουν  ένα ποτήρι κρασί ή σαμπάνια. Ξέρεις τώρα έτσι για το καλό 😉

Έχοντας μιλήσει με αρκετούς παιδίατρους και γυναικολόγους πάνω στο θέμα όλοι συμφωνούν στο εξής:

ΌΧΙ στην συχνή καθημερινή κατανάλωση αλκοόλ.

ΝΑΙ στην περιστασιακή.

και αμέσως η ερώτηση
Δεν θα πειράζει το μωρό?

Σίγουρα το καλύτερο είναι να μην πιεις καθόλου.
Αλλά ένα ποτήρι ελαφρύ αλκοολούχο ποτό (κρασί, μπύρα, σαμπάνια) δεν πειράζει.

Οι οδηγίες για τις θηλάζουσες είναι:
Να πίνουν μετά θηλασμό και να περιμένουν 2-4 ώρες για να ξαναθηλάσουν. 


Προσωπικά πέρασα 2 φάσεις

Στους πρώτους μήνες έπινα μπύρες, κάθε μέρα, αλλά χωρίς αλκοόλ. Υπάρχει και αυτή η επιλογή. Οι περισσότερες είναι χάλια, αλλά βρήκα ότι η Αmster free είχε αρκετά πλούσια γεύση και μου κάλυπτε αυτή την ανάγκη και έτσι δεν ένιωθα καταπιεσμένη.
Στην ονομαστική γιορτή μου είχα αποφασίσει να πιω. (Μην νομίζετε ότι είμαι και γερό ποτήρι, στα 2 είμαι κομπλέ). Είχα προνοήσει να έχω βγάλω αρκετό γάλα όπου το αποθήκευσα στο ψυγείο για άμεση κατανάλωση και βγήκαμε με τον άνδρα μου να φάμε σε ένα ωραίο εστιατόριο. Πήραμε μαζί με το φαγητό και ένα μπουκάλι κρασί. Τα ευχαριστήθηκα τόσο πολύ αυτά τα 2,5 ποτήρια κρασί που με κάλυψε για αρκετούς μήνες. Καλά δεν το συζητώ ότι με το 1ο ποτήρι είχα αρχίσει να νιώθω την ευφορία... ούτε φοιτήτρια στο πρώτο έτος να ήμουν!.
Αφού γυρίσαμε στο σπίτι θυσίασα ένα γεύμα στο νεροχύτη για να έχω ακόμα πιο ήσυχη την συνείδησή μου. Το μόνο πρόβλημα ήταν ότι ο μικρός ξύπνησε πολύ σύντομα σε σχέση με το ιδανικό δικό μου.


Στην συνέχεια μετά τους έξη μήνες που αραίωσαν και οι θηλασμοί ένιωσα πιο άνετα, 1-2 φορές τη βδομάδα, είτε μετά το βραδινό θηλασμό, είτε το μεσημέρι, να πιω λίγο κρασάκι ή μία μπυρίτσα.
Και αν σε καμιά γιορτή το 1 ποτηράκι γίνει 3-4.... θυσιάζω ένα γεύμα στο νεροχύτη!
Δεν είναι κάτι που χρειάζεται να το κάνετε για να καθαρίσει το γάλα. Κάθε άλλο, το αλκοόλ "φεύγει" από το γάλα την ίδια στιγμή που "φεύγει" και από το αίμα, η θυσία γίνεται για να μην αφήσω το γάλα στο στήθος και μειωθεί η παραγωγή, ή όπως το λέει η γιαγιά μου, " να μην γυρίσει πίσω το γάλα."
(Για το θέμα του πως διατηρώ και αυξάνω την παραγωγή μου, θα γίνει μία ξεχωριστή ανάρτηση στο μέλλον.)


Έτσι σας εύχομαι Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά.
Το 2017 να είναι καρπερό και γαλακτοφόρο!



Υ.Γ.
Ξέρω ότι πολλές μαμάδες λίγο πιο ένθερμες στο θέμα του θηλασμού θα διαφωνήσουν μαζί μου.
Αυτή η ανάρτηση είναι η εμπειρία μου.
Για μένα είναι σημαντικό να διατηρήσω τις ισορροπίες μέσα μου. Δεν μπορώ και δεν θέλω να είμαι μόνο μάνα.  
Ξέρω ότι για να είναι καλά το παιδί μου πρέπει πρώτα απ' όλα να είμαι και εγώ καλά. 
Καλές γιορτές και πάλι!



Σύνταξη
Λούκου Ειρήνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου